Množstvo realitných maklérov, hlavne z radov tých mladých a neskúsených, sa pri honbe za rýchlym úspechom veľakrát spáli na úplne elementárnych chybách. Ktorých 7 chýb sa pri práci makléra vyskytuje najčastejšie a ako sa im môžete prípadne vyvarovať, ak sa v niektorej z nich nájdete?
Frekvencia komunikácie
Tú dokážete pokaziť hneď dvoma spôsobmi. Niektorí makléri potenciálneho záujemcu o nehnuteľnosť doslova bombardujú neustálymi správami o tom, či sa už rozhodol a či nehnuteľnosť teda kúpi. Pri takomto postupe však väčšinou záujemcu len odoženú. Druhým extrémom nevydarenej komunikácie je práve jej absencia. Ak sa po obhliadke klientovi neozvete aspoň raz sami a tak trochu nenakopnete jeho rozhodovací proces, šance na predaj nehnuteľnosti sú nižšie.
Nedostatok informácií
Dobrý maklér vie pri obhliadke predávanej nehnuteľnosti všetky dôležité informácie priamo z pamäti. Tie, ktoré si nedokáže zapamätať (napríklad pri veľkom počte nehnuteľností, ktoré predáva) si zapíše do poznámok. Ak sa ho kupujúci spýta na niečo, čo nemá pripravené, okamžite sa pokúsi kontaktovať majiteľa, úrad alebo inú zodpovednú osobu, ktorá mu odpoveď poskytne.
Nedodržanie termínov
Keď si dohodnete stretnutie pred obhliadkou na 16:45, buďte tam 16:30. Pripravte si nehnuteľnosť, všetky podklady a ukážte sa v tom najlepšom svetle ako zodpovedný maklér. Podobne to platí aj pri vystavení zmlúv a iných dokumentov. Ak sa dohodnete na nejakom dátume, snažte sa, aby bolo dodanie vždy na čas.
Zmluvy z internetu
Zmluvu o predaji nehnuteľnosti si vie z internetu stiahnuť každý. Dobrý realitný maklér má profesionálne vypracované zmluvy, ktoré nesú hlavičku jeho realitnej spoločnosti a ktoré sú pri podpise jasné obom dotknutým stranám.
Kompletný právny servis
Dobrý realitný maklér by mal byť ochotný poskytnúť kompletnú asistenciu pri vybavení akýchkoľvek náležitostí spojených s predajom alebo prenájmom nehnuteľností. Medzi ne patrí napríklad aj vybavenie hypotekárneho úveru.
Komunikácia aj po predaji
Niektorým maklérom ide vyslovene len o to, aby uzavreli obchod, podpísali zmluvu a získali províziu z predaja. Akonáhle sa im to podarí, zatvoria za sebou dvere a hodia celý prípad za hlavu. Dobrý maklér je však účastníkom obchodu k dispozícii aj niekoľko mesiacov po skončení obchodu. Pomôže im, poradí a zodpovie všetky prípadné otázky.
Asistencia pri predaji
Dobrý maklér dokáže vybaviť väčšinu vecí za klientov. Niektoré však musia absolvovať priamo oni, ako napríklad podanie žiadosti na kataster, sťahovanie či upratovanie pozemku. Aj s týmito činnosťami im však dokáže pomôcť. V Directreal ponúkame klientom množstvo bonusových služieb, o ktorých často ani nevedia, vrátane úschovy nábytku pri hľadaní nového bývania.
Chcete vedieť viac a stať sa členom nášho tímu? Neváhajte nás kontaktovať!